Sko ångest

Jag behöver nya skor akut! Eller ja, snarare vinterstövlar... Blir galen eftersom jag inte kan hitta det jag vill ha, har letat så mycket nu online, men förlorar snart hoppet. De skorna som jag skulle kunna tänka mig att ha på mig har jag hittat hos footway.se. Men såklart så är det ju en svensk hemsida och det innebär att jag inte kan beställa... Ska leta lite till, annars om jag inte hittar så får jag nog åka in till stan och leta där. Har ni några tips?



Själv har jag alltid tyckt att riktiga stövlar ser super fina ut, men problemet är att jag har storlek 42, I know big foot. Detta innebär att mina fötter ser jätte klumpiga ut om jag sätter på mig sånna stövlar. Jag vet inte om det är någon annan där ute som känner likadant som jag, men till exempel min rumskompis Iris har också storlek 42 och hon har massor med olika kängor som hon har på sig, haha. Hon tycker nog inte likadant som jag inte. Men ja... Har ingen aning, kanske är det bara något som spökar i mitt huvud och som gör att jag tycker så. Allt skulle ha varit så mycket lättare om jag hade haft storlek 38. 

Inte bara är det svårt att hitta ett par skor som passar mina fötter, det är också extremt svårt ibland att hitta min storlek. Alltså jag fattar inte hur affärer tänker, alltid när jag hittar ett par fina skor så är min storlek slutsåld. Det känns som att affärer tillverkar mindre av de större storlekarna, men eftersom att de alltid är slutsålda borde de väl tillverka fler utav den storleken, eller hur? Det känns som att det här kommer att vara ett problem som jag kommer att behöva handskas med hela livet.

Men hej hopp, nu ska man inte gå och bli för negativ, måste tänka mer positivt för att bli mer positiv. Livet är väl till för att man ska ta sig igenom alla hinder! Får helt enkelt vänja mig vid att mina fötter är stora och att det inte går att förändra, jag är den jag är! Skulle kännas bra om det finns någon annan där ute som upplever samma som jag och som skulle kunna berätta lite mer om hur hon tycker och tänker om detta problem? Kommentera gärna här nere och berätta!

Puss på er <3
1 Sara på Footway:

skriven

Hej!
Tack för att du har skrivit om oss. Vi blir jätteglada! Det stämmer att vi tyvärr inte kan skicka till Amsterdam, men jag vill bara skriva några ord om hur vi ser på storlekar. Vi tycker att det är en rättighet att alla ska kunna ha snygga skor, oavsett om man har små, stora, breda, smala fötter. Vi kämpar hela tiden för att få våra leverantörer att tänka som oss. Just idag har vi 847 olika skomodeller för tjejer som har 42 och vi fyller på! Hoppas du får en riktigt bra jul! Vänliga Hälsningar Footway-gänget genom Sara

Kommentera här: