Nya naglar på svärmorn!

Tjoho!

Äntligen gjorde jag något annat idag än att endast sitta och spela spel, hahah. Ja det var dags att göra om min svärmors naglar. Det tog ett litet tag eftersom att några naglar hade spruckit och sedan hade hon då försökt dra bort gelet från nageln. Det ska man aldrig göra! Kan förstöra ens naglar oerhört mycket, vill man få bort gelet så ska man fila bort det. Drar man bort gelet från nageln så åker oftast en liten del av nageln med och det var nu fallet med min svärmorn, nja, inte riktigt så mycket hade gått bort men ganska mycket. Så nu fick jag vara oerhört försiktig med att fila, kan säga er att det brändes lite extra för henne när jag filade. Lyd mitt råd!

Egentligen skulle jag ha gjort mina egna naglar idag också, men vart klar så sent så det får bli imorgon istället.

Här kommer före och efter bilder. (På handen till höger på första bilden, så ser ni hur naglarna såg ut innan om ni tittar på mitten fingret.) Denna gång körde jag något helt nytt, nämligen gel polish. Det är som nagel lack fast i gele! Super bra eftersom att det håller i minst 3 veckor!

Före:
 
 
Efter:
 
 
 

Kommentera här: