Vår ångest?

Jag vet inte om det är vår ångest eller inte. Men jag börjar känna mig lite små deppig, har ingen aning om varför. Det var ett bra tag sen jag kände mig deprimerad, men nu är det lite tillbaka igen. Jag kanske är det för att alla tentor börjar närma sig, och det finns så mycket jag måste hinna med i skolan. Fan vilken press. Haha, tror jag har hittat svaret. 
 
Men sen är det också lite det här huset där jag bor i, irriterar mig som fan på att de som jag bor med inte städar efter sig. Det är ju det värsta jag vet, hur man kan lämna skit efter sig och sedan låta andra städa upp det? Det här får mig att se tillbaka i tiden när jag va yngre då jag bodde med min far och när han hela tiden tjatade på mig om att jag skulle städa upp efter mig. Nu förstår jag precis hur han kände sig, haha. Stackaren, jag var ju så stökig då, men man prioriterade andra saker på den tiden, haha. 
 
Yes, tror att nästa gång jag ska flytta så ska jag leta egen bostad. Vill inte bo med någon längre. Kanske max 1 person, för det är lättare att komma överens med en person än med 4. 
 
I alla fall, utifrån tidigare erfarenheter så har mitt depp minskat om jag har hållit mig sysselsatt hela tiden. Så det är det jag försöker göra nu, ha någonting att göra hela tiden.
 
Hur gör ni för att bli av med depp?
 
1 kittensarecute.blogg.se:

skriven

Att prata med männsikor man litar på tycker jag är viktigt. Sen om det inte riktigt hjälper kan den vara soft att skriva, skriva om allt man tänker på och rensa huvudet från allt som känns jobbigt just då. Man brukar ju ofta låsa in sig hemma (det gör jag iaf) men då ska man pusha sig till att göra saker som man mår bra av. Typ fika eller promenera, gå på bio eller kanske måla ! Det är mina bästa tips :)

Svar: Tack för tipsen! Det där med att låsa in sig hemma känner jag mig igen i, haha. Tror nog att jag måste ut lite mer, men svårt att hinna med det när man har så mycket plugg. Men får väl ge lite mer tid för det!
Adela Dimerius

2 Petra:

skriven

Tror många känner som du!!

Kommentera här: