Urban salad

Äntligen hemma igen efter en super lång och tråkig dag i skolan. Men det gör ingenting för nu är det HELG! Denna fredag kväll ska jag gosa ned mig i sängen, dricka turkiskt äppel te och titta på min favvo serie "sultan sulejman". Men! Först måste jag laga middag, blir nog kyckling och quinoa med massa tomat, gott!

Sen blir det ett pass pilates också, kör armar och rygg idag. Haha, har världens träningsvärk från gårdagens träning, tur att det inte är på de ställena jag ska träna idag!
 
Jag är också super glad eftersom att mitt favorit ställe, typ den mest hälsosamma fast food stället man kan hitta här i Amsterdam (holländarna är väldigt förtjusta i bröd, frityr och annat onyttig) Urban Salad har öppnat. Och just där jag BOR! De säljer super goda wraps!! Gaaah, var där och åt lunch och är super sugen att gå tillbaka och köpa mer *mums*. Men det kostar lite för mycket för att man ska äta där hela tiden, får istället göra egna hemma :)


Köpte en caesar wrap, super gott! Med rökt kyckling och caesar dressing. ÅÅÅh villl haaa meeeer!

 
1 Hanna♥:

skriven

omg va gott!!!

2 johanna:

skriven

MUMS!

3 frubalken.blogg.se:

skriven

Såg annorlunda ut men samtidigt riktigt gott!

4 Cyber- life with autism and art:

skriven

Det ser så himla gott ut! :D
Undrar om man skulle kunna göra något sådant liknande hemma.

5 Ronja Holmström:

skriven

Ååh så gott de såg ut!

6 jennie pluggar i los angeles:

skriven

AHH maaaaat

7 Emma:

skriven

Yum!! Ser supersmarrigt ut.

Du, jag har en fråga: hur funkar det med språket i Amsterdam? Jag är sugen på att flytta utomlands igen men vill inte till de där klassiska ställena som alla åker till, men språket stoppar mig - min tyska är inte tillräckligt bra och jag kan inga andra språk, förutom engelska då. Hur har det funkat för dig? Pratar du engelska där? Klarar man sig med engelska om man ex. vill jobba istället för att plugga?

Svar: Hej! Kul att du vill flytta utomlands!
Här pratar man holländska och inte tyska. Själv har det gått super bra för mig att lära mig deras språk, liknar svenskan jätte mycket, det enda som är annorlunda i deras språk är bokstaven "g" som man uttalar på ett helt annat sätt. Tycker att holländskan är mycket lättare att lära sig att prata än tyska.

Annars om du inte vill lära dig språket så går det jätte bra att bara prata engelska här också, alla kan prata engelska :) Själv pratar jag engelska med folk här hela tiden, haha.

Men när det gäller jobb och så, om du bara pratar engelska, så ska du nog söka jobb i Amsterdam, för där behöver du inte kunna holländska i och med att det är så mycket turister som kommer :)

Hoppas att jag har kunnat svara på dina frågor :)

Kram Adela
Adela Dimerius

8 Camilla:

skriven

er jättegott ut! Trevlig kväll:)

9 Sarah:

skriven

åh, vad god den såg ut!!

10 Anna:

skriven

Men mums :o

11 ♥ Elsa ♥:

skriven

Ser gott ut! :D

Vi tänkte göra en sanning eller konsekvens video på Måndag så kom gärna med förslag på vad vi kan göra / svara på!

12 Jasmine:

skriven

Det ser riktigt mumsigt ut. :)
Kram

Kommentera här: