Skaffa hund

Jag har gått runt nu i några dagar och tänkt på att skaffa en hund. Men det finns ganska mycket för och nackdelar med det hela. Det skulle vara helt underbart att få en liten kompis som jag kan gå ut och promenera med hela tiden (älskar att promenera), ta hand om och lära den nya saker.

Just nu har jag ganska mycket fritid över, så det skulle vara perfekt att skaffa en hund. Men sen så finns det ett litet problem… Jag har nämligen rumskompisar och en av dem är inte så helt positiv över idén att jag vill skaffa hund. Argumentet han kör med är att hans tjej är allergisk. Man ba ”whaaaat!?”, för det första så bor hon inte ens här och för det andra är hon typ ALDRIG här och hälsar på. Blir så jäkla förbannad! Det känns som att han kom med det argumentet bara för att han inte hade något annat att säga. Varför ska jag behöva få lida i mitt egna hem pga. Hans flickvän som inte ens bor här?

Hela mitt liv har jag velat ha en hund, men det ska alltid finnas något i vägen som hindrar mig ifrån att skaffa en… Suck… Vad skulle ni göra i min sits?
 
 
1 ELIN:

skriven

men så söt hund :D

Kommentera här: