Min semester 2014

Semester planerna börjar att komma igång nu ordentligt. Vart ska jag åka, med vem, hur... Har funderat på att åka till Grekland i år igen med familjen och sedan eventuellt därifrån åka vidare till Kroatien hem till min kusin. Min faster har nämligen nyligen köpt ett hus och renoverat det där, skulle vara helt underbart att åka och hälsa på och se huset!

Men som vanligt måste jag tänka extra noga på min lilla student ekonomi. Har ju inte hur mycket pengar som helst, jag lever ganska standard med de pengarna jag har nu men om jag vill göra extra saker utöver mitt vanliga student liv måste jag tänka om och semestern är en av dem. Jag ska försöka spara så mycket som möjligt nu, kommer säkert att klara att spara ihop till resan. Men det jag oroar mig för är, tänk om det händer något där? Tänk om jag är med om en olycka eller blir sjuk, missar planet etc. Då har jag ju inga pengar över för att betala de kostnaderna.

Så mitt tips till er alla studenter som åker på semester, ha alltid lite extra pengar sparat på kontot för eventuellt nöd situationer. Skulle det verkligen krisa sig så kan ni ju alltid ta ett snabbt lån så kallat sms lån hos Viaconto. Det är ju så att det är ganska höga räntor på lånen. Men om det handlar om en krissituation skulle det behövas med ett sånt här lån!

Destination 1, Thasos Grekland
 
Destination 2, Novi Vinodolski Kroatien

Kommentera här: