Saffran!

Hej!

Vilken seg dag det har varit idag. Vaknade upp vid 9 imorse och sedan dess har jag bara legat i sängen och spelat GTA 5. Min pojkvän har nämligen Xbox och hans brorsa har det nya GTA 5 spelet. Tycker att det är skit kul att spela, haha. Väldigt realistiskt spel om man säger så.
 
Meeen, julen börjar ju närma sig och jag blir bara mer och mer sugen på att baka! Saknar alla kakor och bullar med saffran i. Jag fick en idé att kolla in hur mycket saffran kostar här i Holland, för jag vet att det är svin dyrt med saffran i Sverige. Och gissa hur mycket... 8,5 KRONOR! Helt sjukt billigt. Så jag har bestämt mig för att bli värsta kak monstret i vinter och bara baka och baka och baka, haha. Måste ju introducera kanelbullar, lusse bullar och saffrans kakor för min pojkväns föräldrar, för det har de ju aldrig ätit!

Men måste hålla mig tills början på december eftersom att jag nu håller på med min diet!


/ Det vattnas i munnen på mig när jag ser denna kaka, haha. Receptet finns här.
 



1 Anonym:

skriven

mumms

Kommentera här: