Traumatisk dag

Äntligen är denna dag slut. Usch vilken stress och oro det har varit. Nu undrar ni säkert, men vad vad vad har hänt?

Jo det är en ganska lång historia men ska försöka att ta det kort, det handlar om min hyra som jag betalar (där jag bor nu). Jag fick reda på för några veckor sen, när min nya rumskompis flyttade in att, att jag betalar för hög hyra. Forskade lite om det och fick fram info om att jag har all rätt att kräva lägre hyra. Nu betalar jag en all-in price och så ska det inte vara. Jag ska betala grund hyran men sedan 1 gång per år så ska vi alla som bor här få en räkning för elen och vattnet som vi då delar på och betalar. Men så är det inte nu. Nu betalar jag varje månad 190 euro extra och jag har ingen aning hur mycket elen och vattnet ligger på. Det innebär att jag säkert betalar för mycket och ägaren sitter där och tjänar pengar på mig.

Så igår skrev jag och min rumskompis ett mail till ägaren och förklarade allt. Och jesus vilken panik ägaren fick, hon ringde idag och skrek och grät och hotade att hon skulle slänga ut oss (vilket hon inte kan göra). Men vi lyckades få henne att dra ned hyran, men inte så mycket som vi vill. Hon vill dra ned den med 50 euro. Vi vill dra ned den med 100 euro. Imorgon ska vi skriva ett till mail till henne och förklara konsekvenserna hon kan få om vi går vidare med detta. 

Efter samtalet idag mådde jag så dåligt att jag däckade på sängen med världens illamående. Usch... Jag visar aldrig någon när jag mår dåligt, har ett ganska bra pokerfejs. Men när jag sen är själv så kommer allt fram och tårarna bara sprutar.

Är nu glad att jag äntligen ska få sova och vila ut. Haha, den här dagen har fan inte varit bra för hälsan.

Godnatt på er! <3

 
 
 

Kommentera här: