Bröd är onyttigt!

Ibland undrar jag hur vissa människor tänker. Jag har en rumskompis som "försöker" att gå ned i vikt. Hon typ går och tänker på vad hon äter hela tiden och går runt och pratar om det så mycket. Men sen så äter hon bröd till frukost, alltså massa mackor med pålägg. Förstår folk inte hur onyttigt bröd är? 
 
Bröd är också den värsta fienden om du vill gå ned i vikt, det innehåller så mycket kalorier så det smäller! Jag har inget emot bröd annars, tvärtom jag tycker bröd är jätte gott och skulle kunna äta det varje dag. Men vill man gå ned i vikt och äta hälsosamt måste man slänga ut bröd ur sitt liv, inte helt och hållet kanske, men så mycket så man inte äter det varje dag! Jag själv tar någon bröd skiva kanske var tredje vecka eller så.
 
Sumpa brödet och må bättre!
 
 

Kommentera här: