Frågor & Svar

Jag har fått en och samma fråga nu ganska många gånger från er läsare och jag tänkte ta och svara på den!


Varför flyttade du till Amsterdam?

Sen jag har varit ung har jag aldrig riktigt trivts till 100% i Sverige. Jag hade en ganska jobbig uppväxt och det har resulterat i "dåliga minnen". Men jag tänkte inte riktigt på alternativet "flytta utomlands", var nog för feg för det. Utan mer eller mindre fantiserade jag om hur det skulle bli bättre när jag blev 18 och självständig, jag skulle flytta hemifrån, köpa bil etc. Det skulle bli min lycka, haha!



Blev ju äldre då och insåg att dessa saker inte var allt i världen och jag skulle inte bli lycklig bara för det. Jag kände att jag behövde något mer drastiskt. Så då började fantisera om att jag skulle flytta till Serbien, där mina föräldrar kommer ifrån då. Hade ju kompisar och släkt där, men jag hann inse efter ett tag att det inte fanns någon framtid där, knasig stadsekonomi osv.



Men så lugnade jag ner mig efter ett tag och tänkte näe men nu känns det bra här. Och det var då jag började lyssna på musikstilen hardstyle mer & mer. År 2010 åkte jag på min första fest i Holland (för det är där musiken härstammar ifrån) och jag blev helt fascinerad, inte bara utav festen utan av alla trevliga människor. Jag började åka på fler fester och lärde känna massor med människor och det var då jag började tänka ooh vad nice det skulle vara att bo i det här landet. Men jag ville ju samtidigt satsa på min framtid på något sätt och inte bara flytta för att flytta. Så jag började leta utbildningar och hittade en utbildning som passade mig.



Sen så åkte jag dit igen på en fest där jag träffade min nuvarande pojkvän Robbin, vi klickade otroligt bra och det kändes nästan som att det var "ödet". Det hela gjorde att jag kände mig ännu säkrare på att jag ville flytta.

Jaa.. Och så januari 2012 flyttade jag och jag ångrar mig ABSOLUT INTE för att jag har ALDRIG mått bättre än vad jag gör nu! I found my happiness ;)

1 youngblood:

skriven

sv: tack,detsamma!

2 terese - fotoblogg:

skriven

hur är det idag? :)

har du fint väder hos dig?

3 MaddhPaddh:

skriven

svar: tack detsamma fina du! :) kram

4 Marran:

skriven

Vad modig du är som vågade flytta till ett annat land :)Var du inte nervös innan ? Vad pluggar du för något?

5 satu:

skriven

Önskar även dig en bra dag :)

Kommentera här: